tisdag 19 april 2022

Vår påskhelg


Den här påsken tog jag fram lite att pynta med, de här kycklingarna är från sjuttiotalet och dom kommer fram varje påsk. Eftersom vi var mer eller mindre sjuka under helgen så fick vi en stillsam helg.
Jag började med en ny bok där det ska bli påsk i handlingen, ofta läser jag julböcker till jul men det här är nog första påskboken som jag läst.
På lördan såg jag Susannes skafferi som såklart handlade om påsken, jag skickade in en hälsning och en bild av ett av mina tovade ägg. Ett trevligt program där alla kan delta.
 
Så här hade jag pyntat med mitt strutsägg som jag fått en gång och ägg som jag gjort decopage på, längst ner satte jag pynt som går leka med för det var ju tänkt att min systerdotterdotter skulle komma hit med sina två barn men vi var sjuka och ett av barnen fick feber.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar