söndag 29 november 2020

advent


 1 advent men även första dagen då jag känner mig på bättringsvägen. Vår familj har drabbats av covid -19. Här har jag och alla andra försökt hålla avstånd, undvika folksamlingar, träffats utomhus. Och smittan fick vi när vi bad syrran med man komma och fika hos oss. Alla var symtomfria men morgonen därpå låg svågern i feber och huvudvärk och fyra dar senare så var vi sjuka hos oss. Vad jag vet har vi inte smittat någon. Jag som jämt får hosta vid förkylningar har varit sjukast, även längst många dar idag är det 12 dagar sen jag insjuknade. Min man hade lite symtom och blev fort frisk, två av våra söner blev också sjuka varav den ena hostar mer. Vi har tagit prov med positivt svar för att säkert veta. Ute i hobbyrummet ligger alla saker framme, julkort, julklappar att slå in, sömnad som skulle göras klart. En del kommer jag att sluta ut och en del kommer jag att göra, dagsformen får avgöra. Ta hand om er och håll avstånd till andra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar