torsdag 17 oktober 2019

Nytt i hobbyrummet

Jag tyckte det var så rörigt i min bokhylla med gamla blandade pärmar, böcker som både ligger och står. Så först bytte jag alla pärmar till nya, sorterade böcker i färg och flyttade en fin låda till hyllan. Nu ger hyllan ett lugnare intryck.

Här står mitt rullbord som jag fått efter min mor, men som är lite för stort för att kunna ställa undan. När vi var på Ikea så köpte jag en ny rullvagn som är litet och passar precis mellan bord och skåp och rymmer i stort sett lika mycket.
Nu ryms ju min karmstol bra på den här sidan av bordet för på andra sidan står två nya stolar.

Så här såg stolarna ut som jag köpte på Reprisen i Öjebyn, Blått är ju inte min färg så det blev ett nytt tyg som passar till den blommiga. Tyget köpte jag i Morjärv på GKs på hemväg från Ikearesan. Mycket snyggare tycker jag.
Så här ser det ut på andra sidan bordet så nu kan vi sitta tillsammans och sticka lite bekvämare än på en pall.


2 kommentarer:

  1. Trevligt att få möblerat om och gjort nytt, då syns det på riktigt att man gjort något. Riktigt snyggt ditt hobbyrum.

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina orden, ja det är trevligt att göra om. Snart vill jag ta fram ljusslingor och mysa till det

    SvaraRadera