lördag 20 oktober 2018

Tygdori



 I en tidning från förra året hittade jag tips på hur man syr omslag till anteckningsböcker. Det fanns en tygbit med blommor på som jag skräddade och sydde ihop. Den passade inte så då klippte jag ut en av blommorna och sydde fast på ett nytt tyg.
 Inuti slår man fyra öljetter, där knyter man resårband som ska vara i mitten på böckerna. Så böckerna är lätta att byta ut.
 Jag gjorde en ficka för pennor och annat, men på min satte jag den på insidan av baksidan. Böckerna som jag använder köpte jag i Köpenhamn förra året, Det som inte syns på bilden är ett knapp och en liten ögla så det går att stänga boken. Knappen ska ju sitta på framsidan men på min hamnade öglan på fel sida så knappen är på baksidan. Det var bra att jag började på min egen innan jag sydde några till vår marknad, fickan ska gärna sitta på framsidan, knappen på den detsamma och den ska prydas med pärlor eller något annat fint som hängs på sidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar