söndag 2 juli 2017

Julipyssel

 Idag var jag bjuden på pyssel hos en av mina systrar, i den här korgen låg mitt pyssel. Men eftersom jag inte hann klart så visar jag det en annan dag. På undre bilden stickas det på en sittorm i härliga färger.

 Här har Nina snart fyra år ritat av sin docka, nog ser man att dockan sitter.
 En sommar väska som kommer att få handtag en annan dag, mönstret fanns i en veckotidning för inte så länge sen.
 En väska till också av bomullsgarn, den kommer att få handtag av trä när den blir klar.
 Den söta dockan Elsa behövde en luciadräkt, bäst vara ute i god tid. Dockan fick även en ny mössa där tyget valdes av dockmamman själv. Det var dockmammans morfarsmor som stod för sömnaden.
Vi pysslade även med Ninas lillasyster Ella som behövde gullas och gosas med. En trevlig dag med pyssel i juli, vi hade så trevligt och tiden gick så fort men hela gänget kommer att träffas i augusti så då kommer mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar