lördag 7 maj 2016

Nr 9 och 10

  Nummer nio och tio av restgarnet blev halvvantar och ett par yogastrumpor. Mönster till yogastrumpor hittade jag på Drops Garner.
Det går fort att göra yogastrumpor eftersom man inte gör nån häl, jag gjorde skaftet långt så det värmer på benen.
När jag använder upp restgarn så blir det ju över små nystan ändå, de brukar jag ta med till förskolan där jag arbetar och lägga i barnens garnlåda. I år ska jag sticka sittormar av resterna. De här stickade jag för fyra år sen och man kan med fördel använda upp allt sitt garn. Årets kommer att bli i blandade färger och kulörer.


2 kommentarer:

  1. Va fiffig idé att göra sittormar av restgarn. Alltid brukar det ju lämna en snutt av varje färg man använder. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med dina sittormar.

    SvaraRadera