fredag 18 mars 2016

Snart påsk

  Solen skiner  men det blåser kallt så det blev påskpyssel idag. Första handduken jag sydde var av det här fina tyget med både kycklingar, tuppar och hönor.

Sedan tog jag fram en låda med färdiga alster. Där hittade jag en kyckling som jag virkade förra året; där fanns även några kort och etiketter som har legat till sig ett tag. Tre stickade disktrasor i gult och en i orange fann jag också, de lägger jag ihop med handdukarna och etiketterna och sätter ett band om. En kul liten "gå bort"-present till någon.
 Här är handduk två, det är också ett passande tyg till påsk med klara färger i gult, grönt och rosa.
Tredje och sista handduken blev i grått och orange; tyget är från åttiotalet och nu finns det inte mycket kvar av det.
 En tändsticksask och två värmeljus hamnade i en påse. På ovalen tänkte jag att man skriver en hälsning till mottagaren.

 De här påsarna är nog två år gamla, de innehåller virkade ägg stoppade med fiberfill.
 De här två korten låg också i lådan men de behöver en uppfräschning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar