söndag 14 februari 2016

Hjärtligt

 Efter jul, när jag plockade bort kottar och belysning från fönstret i köket, bytte jag till hjärtan, passande nog. Blomman som inte kom med på bild är en orkidé som jag fick när jag fyllde år.
 Ännu hjärtligare blev det när min man vek ett hjärta av en gammal bok som vi rensat ut. På bilden under är det vikt en diamant av samma lika, en bok. Den är gjord av ett barn på förskolan där jag arbetar. Barnen är jätteduktiga på att vika diamanter. Vi började med det före jul, och en del har gjort två.
 Vi har ställt i ordning ett kreativt rum på förskolan, och i fönstren sätter vi upp barnens fina alster, men också det vuxna gör, allt för att få och ge inspiration till varandra. Här kommer några hjärtan som vi jobbat med senaste tiden.




En trevlig Alla Hjärtans Dag
önskar jag till er alla som tittar in i mitt hobbyrum.


2 kommentarer:

  1. Vilka fina hjärtan och det som är vikt av en bok är fascinerande! Tänk att man kan göra konst av det mesta! Knapphjärtat tycker jag också ovanligt mycket om!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej ja visst är det fascinerande med böckerna, nu tänker vi prova att vika en stjärna. Få se hur det går? Kramar från Evy

    SvaraRadera