söndag 8 november 2015

Vår kreativa dag

 Igår hade vi samlats tio personer, där åtminstone sju satte igång att locka fram kreativiteten. På dessa bilder gör Jenny ett armband.

 Annas tomte hann inte få ögon innan hemresa, på undre bilden är det Julia 5 år som gjort kort åt sin farmor.

 Jag hade sparat ark från Allers Julmagasin 2013, Jenny skulle sätta ihop dem hemma, det är lättare ta dem då i bilen.
 Bittan, Jenny och Ellen målade på porslin, jag blev sugen att prova.
 En etikett och hjärtan i långa rader blev också gjorda, Bittan använde sidor ur en gammal bok och papper i grått och mörk rött. Marita gjorde en omgång som hon syr ihop hemma.

Igår var inte den bästa dagen att skapa för mig, allt det jag tog i blev snett ,men ett choklad kort blev det till slut plus stämplat på etiketter. I somras köpte jag en stämpel med Till och Från. Dom jag sett tidigare har inte varit på svenska och det ville jag ha. Jag började sy ihop min kofta på symaskinen men det krånglade ju också, men sticka på ärmarna gick bra. De tre som inte pysslade löste korsord spelade och lagade mat till oss alla. En mycket trevlig dag med många idee´r och tips för fortsatt skapande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar