fredag 5 december 2014

Tomtar från förr.

När jag plockade fram julsakerna till första advent så hittade jag mina tomtar som gjordes i mitten av sjuttiotalet. Dom är gjorda av garnbollar med virkade luvor. Min man målade ansiktet åt dem.
Det lilla broderiet är nästan lika gammalt och har suttit på en tändsticksask men jag tog loss det och tvättade den och sydde fast den på ett linnetyg som blev en påse. Detta ledde till att jag plockat fram alla mina små broderier som ska bli något annat än tavlor.


1 kommentar:

  1. Även jag minns de söta små tomtarna gjorda av garn bollar, kommer i håg att min dåvarande lilla katt var mycket förtjust i dem :)
    Din fina påse med julbroderiet får ett extra plus av mig, roligt när man kan göra något så fint av fina broderier som har några år på nacken.
    Trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera