söndag 25 augusti 2013

Virkat

 I sommar har jag och min syster Marita rivit mattrasor av gamla lakan m.m. Det är väldigt inspirerande och roligt med alla färger och mönster. Trasorna till den här mattan är från 1985 då jag vävde mattor.
 Här har jag gjort en korg av rosa trasor, den blev lite för mjuk tycker jag får se om jag gör om den.
Tyvärr har jag ofta värk i mina fingrar så det går bara virka en stund då och då. Här har jag börjat med matta nr 2 i ljusare rosa.
 Här är syrrans tras lager som hon frikostigt delar med sig av, ser härligt ut när vi lagt dem i färger.


2 kommentarer:

  1. Så snygg matta och korg! Tänk om min mamma levt nu och fått se att det "kommit tillbaka" det hon gjorde på 1960-talet ;-)
    Det skulle hon ha gillat!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fint! Kan du inte beskriva hur du har gjort?
    Med vänlig hälsning,
    Hannah

    SvaraRadera