måndag 18 maj 2020

Munskydd


Det har sagts ett och annat om hur effektivt det är att använda munskydd mot smittan, men jag hittade ett mönster på Stoff och Stil och bara på skoj sydde jag upp några stycken. Just den här modellen vändsys och har två veck för en bra passform.
Det här är det jag ska ha själv, en av beskrivningarna var på ett munskydd som var rakt och med veck men det blev jag inte belåten med. När jag satt och sydde så pratade jag med en väninna och hon tyckte det lät kul så hon ska få det med fågeln av mig när vi någon gång kan träffas.Jag valde tyger som är tätvävda och det hade jag i många färger.



Det här med katter har jag också gett bort och jag kan tänka mig att sy några till för jag hittade mer tyg som passar till munskydd.



4 kommentarer:

  1. Hej
    vilka jättefina munskydd du har sytt. Om det är så att du säljer några så är jag intresserad av att köpa.
    Man får ju göra vad man kan nu i dessa tider. Jag kan inte sy själv men beundrar alla er som kan. Ha det bra och var rädd om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej det går bra att köpa munskydd,jag har valt tyg som är tättvävt och hört att man kan testa dem om det går att blåsa ut en tändsticka. Jag har bara provat mitt egna och det gick inte att släcka stickan.Priset är 60 kr+porto. Detsamma till dig hälsningar Evy

      Radera
  2. Vilka fina munskydd, skönt och bra med en hobby i dessa märkliga virustider...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var rent kul att sy munskydd,ett bra mönster. Jag håller med om att det är värdefullt med en hobby, särskilt i dessa tider.

      Radera